По 300 000 лева ще трябва да усвоят ОУ „Проф. Марин Дринов” в Панагюрище и ОУ „Отец Паисий” в с. Попинци в близките седмици. С решение на Общинския съвет в началото на годината те бяха обявени за средищни училища и по предложение на Общинска администрация станаха официални приемници на децата и документите на училищата в с. Оборище и с. Баня и с. Елшица и с. Левски. Това даде възможност да кандидатстваме по Националната програма на Министерството на образованието и науката, касаеща оптимизацията на училищната мрежа, обясни пред „Оборище” шефът на дирекция „Образование, култура и социални дейности” Нора Кунчева. За пръв път в образованието се отпускат толкова много средства и ще бъде жалко да не ги оползотворим, сподели тя и допълни че единственото й притеснение е свързано с кратките срокове за обявяване на откритите конкурси за малки обществени поръчки, избора на изпълнители и реализиране на дейностите по проектите. Обявите вече текат в Агенцията по обществените поръчки, като крайните срокове за две от тях са 15 септември, а за другите две - 17 и 18 септември.
Голямата инвестиция за дриновци ще е възстановяването на столовото хранене, за което ще е необходима цялостна рехабилитация на помещението. Предвидените средства ще са в размер на 170 000 лева. Заради по-сериозните ремонтни работи, които предстоят на покрива и класните стаи в попинското школо, вероятно пък ще се наложи временен график за провеждането на учебните часове, прогнозира Кунчева. 600 000 лева по заявки са за строителство и ремонти - 262 700 лв., за закупуване за обзавеждане и оборудване – 163 870 лв., за създаване на столово хранене – 170 000 лв. и за комуникационни разходи - 1500 лв.
Просветната шефка обясни, че до 30 септември трябва да е готов отчетът на първия транш за половината от средствата и проведен търгът за възлагане на поръчката, а най-късно до 30 октомври всички заложени дейности да са приключили.
Общият бюджет на програмата, която от МОН обявяват за втора година, е 67 млн. лева и целта й е да се осигури съизмеримо по качество образование за всяко дете, както и да се повиши ефективността на публичните разходи за образование.